Nieuwe website voor het Grootslag

Van klantportaal naar persoonlijke website

Qvision en het Grootslag hebben voor de derde keer de handen ineen geslagen en daar zijn wij als Qvision erg trots op. De klik was er vanaf dag één en sindsdien hebben we al een reeks mooie oplossingen mogen bouwen voor Het Grootslag. Meest recent de nieuwe website met geïntegreerd klantportaal. We spraken hierover met Bart Bakker, ICT-specialist bij Het Grootslag.

Terug in de tijd

Toen Bart zo’n vijftien jaar geleden begon met werken bij Het Grootslag, bestond er nog geen eigen website. Er bestond een gezamenlijke website met andere corporaties om eigen woningzoekenden te kunnen bedienen. Het idee is toentertijd ontstaan om een eigen website te laten bouwen om ook andere zaken, zoals nieuwbouwprojecten, eigen woningbezit en nieuwsberichten te kunnen delen met klanten. 

Het eerste klantportaal

Qvision heeft het eerste klantportaal (ooit) mogen bouwen voor Het Grootslag. Het was een groot project, vooral omdat het nieuw was in de corporatiebranche. Functionaliteiten als een correspondentiemodule, reparatieverzoek indienen en huurgegevens inzien werden in het eerste klantportaal geïmplementeerd en dit was een heel (leuke) klus. Er zat nog geen intelligentie achter deze reparatiemodule. Het verzoek voor een reparatie werd uiteindelijk als formulier doorgestuurd naar Het Grootslag, waarna de medewerkers zelf het reparatieverzoek aanmaakten in het systeem en contact legden met de aannemer. Later werd het ook mogelijk om reparatieverzoeken in te dienen en om via iDeal betalingen te voldoen in het portaal. Deze vernieuwde reparatiemodule (die tot op heden nog steeds wordt gebruikt) is een module waarbij verzoeken ook daadwerkelijk in het systeem van Het Grootslag in de cloud binnenkomen, waarna de aannemer direct de opdracht kan oppakken.    

Website

De eerste samenwerking is erg goed gegaan. Voor de tweede website is er een offertetraject gestart waar ook twee andere partijen een presentatie hebben gegeven en een offerte hebben uitgebracht. De keuze voor Qvision was echter snel gemaakt; een scherpe offerte en goede ervaringen waren doorslaggevend en daardoor een makkelijke keuze.

Voor de derde website is er direct voor Qvision gekozen. Bart:” Ten eerste omdat we tevreden zijn over Qvision, maar ook omdat we geen nieuw portaal wilden laten bouwen.” De huidige portaal functionaliteit is dan ook gemigreerd naar de nieuwe website. De bestaande koppeling bestond al en dus was de migratie snel gerealiseerd. 

“IN DE TOEKOMST WILLEN WE OOK DE DOCUMENTEN EN CONTACTMOMENTEN ZICHTBAAR mAKEN IN HET PORTAAL.”

Voorbeeld klantportaal en website in één

“ER WAS VANAF DAG ÉÉN EEN GOEDE KLIK TUSSEN HET GROOTSLAG EN QVISION.”
Highlights
Persoonlijke website
Persoonlijke website voor elke huurder
Gekoppeld met NCCW
Gekoppeld met NCCW
Volledig responsive
Volledig responsive Optimale klantervaring op alle apparaten
3 sprints
3 sprints van 2 weken

De keuze voor een website en klantportaal in één

In het kader van gebruikersvriendelijkheid een goede stap, maar ook een nieuwe stap; een geïntegreerd klantportaal met de website. Bart: “Het vorige portaal was achteraf niet altijd even handig. Het was als het ware een pop-up over de site heen waar alleen zaken voor het huurdersportaal konden worden geregeld. Zodra een huurder een uitstapje deed naar een ander onderdeel van de website, moest deze uitloggen om bij de juiste informatie te komen. Wilde je daarna bijvoorbeeld de huur betalen, moest je vervolgens weer inloggen. Niet gebruikersvriendelijk dus.”

Dat is nu anders en beter geregeld. Wanneer je op de website bent van Het Grootslag, kan je altijd bij je eigen informatie. Hoe? De website is nu zo ontworpen dat wanneer je op de website bent, er altijd knoppen bestaan om in te loggen op de desbetreffende pagina. Je komt daarna niet in een andere omgeving. Je blijft op de desbetreffende pagina alleen met de mogelijkheid om met eigen informatie aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld, wanneer een persoon informatie wenst over de verschillende manieren waarop de huur kan worden betaald, dan gaat hij/zij naar de pagina “huur betalen”. Wanneer deze persoon niet is ingelogd, is er een knop aanwezig “betaal hier uw huur”. Wanneer deze persoon wel is ingelogd als huurder, staat er in plaats van “betaal hier uw huur” een overzicht met “openstaande posten” en bestaat de mogelijkheid om direct de huur te betalen via iDeal. Je kunt dus op de pagina “huur betalen” zowel informatie vinden over de verschillende mogelijkheden om de huur te betalen, als direct de huur betalen. 

Qvision - Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw corporatie of interesse in een vrijblijvende demonstratie? Neem dan contact met ons op of vul onderstaand formulier in. 

Vul uw voor- en achternaam in
Vul de naam van uw organisatie